Mexican life :)

13 maart 2016 - Guanajuato, Mexico

Hoi allemaal!

Ik ga proberen iedere week een update te geven, ik maak namelijk al zoveel dingen in een week mee dat ik het graag bij wil houden! Op dit moment zit ik in een hostel in Mexico City voor een nachtje omdat ik morgen vanaf hier weer naar Cancun vlieg.

Ik heb deze week ontzettend veel gezien en leuke mensen ontmoet. Maandag begon ik in Queretaro,  heel leuk plaatsje, met bijna geen toeristen. Niemand sprak hier Engels waardoor ik wel weer gedwongen werd om mijn Spaans te oefenen, en gelukkig red ik mezelf aardig. Dinsdag heb ik een tour gedaan die naar een ranch ging waar ze kaas en yoghurt maakten, een wijngaard en 2 andere plaatsjes in de buurt. Ik werd vergezeld door alleen maar Mexicanen, de hele dag veel moeite moeten doen om het Spaans allemaal te verstaan, wat stiekem best wel vermoeiend is! Een vrouw van 60 + heeft me de hele dag achtervolgd omdat "we allebei alleen waren dus we beter maar samen op konden trekken.." Niet het gezelschap waar ik op gehoopt had haha maargoed. Heb daar wel een leuk gezin leren kennen met een dochter van mijn leeftijd, die wel Engels spraken. Zij hadden een auto gehuurd en zouden de volgende dag weer verder gaan, en boden mij aan om mij op mijn volgende bestemming, San Miguel de Allende, af te zetten woensdag! Dit resulteerde in een super gezellig autoritje waarbij ik recht voor mijn hostel werd gedropt ipv reizen met de taxi en de bus :) super leuke mensen! Ik was meteen weg van San Miguel, super schattige huisjes, marktjes, straatjes en pleintjes met allemaal gekleurde huisjes waar ik ontzettend blij van word. Helaas begon het eind van de middag enorm te regenen en hield het de hele nacht niet meer op, in sommige steden in Mexico sneeuwde het zelfs die avond!! En daar ga je dan voor naar Mexico.. Ben met mijn Argentijnse en Australische kamergenootjes in het hostel gebleven die avond. De volgende dag klaarde het weer op en ben ik de hele dag met Teresa (Argentijnse) op pad geweest, sight seeing en savonds lekker ergens eten! Echt heel erg leuk om zo mensen te leren kennen en zo heb ik er ook nog een adresje voor wanneer ik in Buenos Aires ben aan over gehouden!

Vrijdag gingen we samen naar Guanajuato, waar zij een dagje zou blijven en ik het weekend met Andy en twee vriendinnen van haar zou doorbrengen. Guanajuto is het aller aller schattigste plaatsje tot nu toe! Zulke mooie kleuren hebben de huisjes daar, leuke straatjes en pleintjes, het ligt op een berg tussen allemaal Tunnels in en er heerst een heerlijk sfeertje. In de avond arriveerden Andy en Aso (Zweeds meisje op Exchange in Mexico en huisgenootje van Andy) en Rachel uit Israël die in Nederland woont, die weer een vriendin van Aso was. We hadden een kamer met z'n vieren in het hostel! Wederom echt een heel tof weekend gehad. We hebben veel gezien, lekker gegeten en zaterdagavond en nacht doorgebracht in een super leuke rooftop bar met heerlijke cocktails waar we nog een groep Australische toeristen leerden kennen. Daarna nog even een club in geweest, heerlijk al die Latino muziek!!! Ben ook heel blij dat Andy dit weekend weer kon komen want stiekem heb ik nu best veel tijd met haar doorgebracht, en dat blijft elke keer super leuk!

Mexicanen blijven toch maar rare gebruiken hebben. Ze doen letterlijk overal chili op; strawberry margarita met aan de rand van het glas chili in de plaats van zout of suiker, chili snoepjes bij de rekening, koop je vers fruit op straat: "con chili?" Nee mevrouw ik hoef geen chili op mijn fruit, bedankt! Vrijdag hadden we ook een raar drankje, een flesje corona half vol die gevuld werd met grenadine en tequila. Het kost echt geen drol daar, bier voor een euro en tequila shots voor 50 cent!
Morgen vlieg ik dus naar Cancun waar ik nog 2 dagen in Playa del Carmen ga doorbrengen en dan is het woensdag tijd om afscheid te nemen van Mexico en is Peru de volgende bestemming! De eerste twee weken zitten er alweer op, ik ben al helemaal gewend en heb het heel erg naar mijn zin!!